Brink A nog in de race voor kampioenschap.

Bijgewerkt op: 29 mrt. 2022

Brink A heeft in een goede wedstrij

d KV de Wilskracht met 0-3 verslagen.

Op de mooie maar altijd lastige veldbaan van KV de Wilskracht begonnen beide teams uitstekend in de personen David Groeneveld namens de Wilskracht en Tim Hendriks voor de Brink. Het tweede schot van de Brink was teveel naar links geplaatst en de Wilskracht volgde dit slechte voorbeeld. Gaandeweg deze periode werden er mindere en super lange schoten geproduceerd. Het was uiteindelijk de Brink die gedecideerd het eerste puntje binnen sprokkelde. De tweede periode was vanuit Brinkzijde een “masterclass”, goed geplaatste schoten met gigantisch veel vaart zorgden voor een onoverbrugbare voorsprong voor de talentvolle schutters. Een 0-2 voorsprong op het scorebord. Wilskracht liet het er niet bij zitten en schakelde een tandje bij, de Brink had ook hier geen moeite mee en Wessel Broekhuis forceerde de overwinning

Wessel Broekhuis in actie voor Brink A.

door een super schot. De Wilskracht schoot een goede wedstrijd maar was gewoonweg een maatje te klein voor Brink A. De Brink staat met nog een wedstrijd te gaan op de tweede plek met een punt achterstand. Maar koploper Lemselo krijgt nummer 3 Oud Ootmarsum nog op bezoek.

Brink B heeft met 3-0 verloren van Beuningen. De eerste periode begonnen we met een kleine voorsprong die tot het 4e schot in stand werd gehouden. Daarna volgden 3 slechte schoten en was het verschil al een schotlengte achterstand. Aan het eind was dit zelfs 1,5 schot. Na een peptalk van de leiders werden de ruggen geregd en de blik vooruit. Wederom werd begonnen met een kleine voorsprong en werd het een spannende wedstrijd waar het nogal eens stuivertje wisselen was wie voor lag. Uiteindelijk bleek Beuningen over iets meer kracht te beschikken en won met 10 meter.

Ook de derde ronde begon de Brink weer met een kleine voorsprong die tot het 4e schot werd vast gehouden. Na het 5e schot was er een kleine achterstand maar met het 6e schot was er weer een voorsprong die tot het een na laatste schot werd behouden. Met het laatste schot moest er 10 meter goed gemaakt worden maar ondanks een goed laatste schot, schoot Beuningen er een paar meter voorbij. Al met al een spannende wedstrijd.

Brink E schoot een verdienstelijke partij waarbij het weer veel geleerd heeft. Het was Wilskracht E die toch beter en ouder was dan de belangrijkste spelers van de florerende KV de Brink.