Brink A overtuigend kampioen van Nederland.

Het kampioensteam Cisse Luft, Sepp Niehoff, Bill Kottink en Wessel Broekhuis, op de foto ontbreekt Jorg Smellink

Het zeer succesvolle team Brink A, is kampioen geworden van Nederland op een zeer overtuigende manier. Met nog een wedstrijd te gaan en maar één verliespunt, zijn ze niet meer te achterhalen voor de concurrentie.

Ook Nooit Gedacht werd zondag aan de zegekar gebonden. Zonder Jorg Smellink die genoot van een heerlijke vakantie.

Bill Kottink

Nooit Gedacht de nummer twee, begon op eigen baan goed aan de wedstrijd, de Brink antwoorde hier prima op maar bleef toch zo'n twee meter achter. Beide teams schoten een goede wedstrijd, maar de Brink heeft een uitstekend uitgebalanceerd team en pakte bij elk schot enkele meters. Hierdoor was het eerste punt al snel binnen en het kampioenschap een feit.

In de tweede periode, bleef het niveau hoog aan beide zijden en was het een genot om deze wedstrijd te zien. Met name Wessel Broekhuis schoot een goede wedstrijd en EK ganger Cisse Luft was ook foutloos. Eigenlijk was deze ronde een kopie van de eerste waardoor er 0-2 op het scorebord stond.

De derde periode begon de Brink ietwat minder en lagen ze na 3 schoten achter, een aantal super schoten later van onder andere Bill Kottink en Sepp Niehof, werd de achterstand al snel omgezet in een riante voorsprong en werd ook deze ronde gewonnen, met 65 meter voorsprong. Een prima 0-3 overwinning en het kampioenschap van Nederland op zak.

Cisse Luft

Brink A2, schoot tegen Beuningen en in de 1e ronde begon Wouter met een zeer lang losschot en kwamen ze gelijk een paar meter voor. Deze voorsprong werd gaandeweg uitgebreid en op het einde was het 1 schot.

Het 2e punt begonnen we met een kleine achterstand want bij de tegenstander was Wout Luttikhuis wakker en had de baan terug gevonden en begon gelijk met een lang schot. Nog voor de helft van de ronde had de Brink de voorsprong heroverd en bleef strak doorschieten en uiteindelijk was het verschil wederom 1 schot.

Het 3e punt bleef lang spannend. Op de helft lag het nog gelijk, maar een paar zeer sterke schoten van o.a. supersub Wes bracht De Brink weer op een ruime voorsprong. Man-of-the-match Lars Groenveld schoot het laatste punt soeverein naar de 3-0 overwinning

Wessel Broekhuis

Het jongste team van Brink D moest een lastige uitwedstrijd spelen tegen Vooruit Losser. Het team moest Wes Oonk afstaan aan de Brink A2. Eerste periode begon de Brink voortvarend, maar halverwege de eerste ronde kwamen wij een schot achter. Dat konden ze deze ronde niet meer goed maken.

In de Tweede periode lagen we met 2 schoten 2 meter voor. Daarna moest een 14 jarige tegen een 9 jarige van de Brink en kwamen wij 10 meter achter te liggen. Dit verschil wisten men niet meer goed te maken. Ze bouwden de voorsprong verder uit en deze periode werd ook met een schot lengte verloren.

De derde periode kwam de Brink niet goed weg en ook deze periode is met een schot lengte verloren. Het leeftijdsverschil was in deze wedstrijd doorslaggevend. Maar de jongens van de Brink hebben fantastisch gegooid!!

Sepp Niehof

41 weergaven0 opmerkingen