Brink jeugd stoomt door naar halve finale KTO cup.

Op maandagavond is de 2e wedstrijd voor de KTO-cup Cupklasse junioren gegooid. Deze is 1 week naar voren gehaald i.v.m. vakantie van meerdere spelers van beide teams.

De Brink mocht de ruime overwinning op Steeds Vooruit van vorige week verdedigen. Er waren 2 wijzigingen vanwege vakanties, maar ondanks dat, had De Brink weer een supersterk team aan de start.

Het losschot was gelijk een voltreffer, mede omdat het schot van Steeds Vooruit een waterplasje tegen kwam. Na het 2e schot waren de rollen al weer omgedraaid en nam SV brutaal de leiding. Ondanks een goed 3e schot van De Brink bleef Steeds Vooruit de voorliggende partij.

Het 4e schot van De Brink was voortreffelijk en die van Steeds Vooruit juist iets minder. De Brink bleef daarna strak doorschieten en liep snel uit. Na het omlegpunt kwam De Brink na 8 schoten op een schotlengte voorsprong, die gestaag uitgebreid werd naar 2 schoten. Teruggekomen bij het omlegpunt aan het begin van de baan was het verschil al 2,5 schot. Daar mocht de publiekswissel Greenie (Lars Groeneveld) toch nog zijn debuut maken in de KTO-cup en maakte er gelijk 3 schoten van. Daar bleef het uiteindelijk ook bij. De Brink maakt zich op voor de halve finale waar de nummer 2 van de andere groep de tegenstander gaat worden. Wie dat wordt, is nog niet duidelijk, want in die groep moeten nog 2 wedstrijden worden gegooid. Het zeer sportieve Steeds Vooruit zal een tussenronde moeten gooien tegen de nummer 3 van de andere groep en is zeker niet kansloos.

48 weergaven0 opmerkingen