Goed begin voor de Brink in 2023.

KV de Brink is het jaar 2023 goed begonnen tegen de Toekomst uit Oldenzaal.

De eerste wedstrijd van het jaar was de 9e wedstrijd in de competitie uit, tegen nummer drie de Toekomst. De Brink zonder vakantieman Bram Steghuis en de nog altijd geblesseerde Michel Groeneveld.

Jelle Kamphuis in actie tegen de Toekomst.

De Brink begon de wedstrijd stroefjes door een minder openingsschot op de Toekomstbaan. De Toekomst lag na 2 schoten al 50 meter voor. Door geconcentreerd en strak door te schieten haalde de Brink telkens een paar meter in van de achterstand. Bij het 6e schot van de Toekomst lieten ze een steekje vallen waardoor de Brink kon profiteren. De Brink legde de zogenaamde druk erop en dat zorgde ervoor dat bij het omlegpunt de Toekomst weer een misser produceerde. De Brink lag op dat moment bijna een schotlengte voor. Dit werd vasteghouden en het eerste punt van 2023 was een feit. De tweede periode liep in het begin gelijk op, maar bij het 5e schot van de Brink ging het mis, een achterstand van 60 meter leek niet meer in te halen. Maar met prachtige uithalen van Jelle Kamphuis en Jochem Wennink slonk de achterstand gestaag. Bij het laatste schot was het verschil nog maar 12 meter voor de Toekomst, die in de bocht er wel beter bij lag. Steven Groeneveld schoot langs de meest ideale lijn maar kon de achterstand niet meer ombuigen. Een 1-1 stand op het scorebord werd de derde periode begonnen met zowel van de Toekomst als van de Brink prima schoten. Alsof het zo moest zijn het tweede schot van de Brink was gewoon slecht waardoor de Toekomst een voorsprong kreeg van 60 meter. Ook dit pakte de schutters van de Brink weer goed op.

Bij elk schot werd er ingelopen, Tim Hendriks en Marc Luft schoten een goede wedstrijd en twee schoten voor het einde was het verschil nog maar 3 meter in het voordeel van de Toekomst. Jochem Wennink plaatste het een na laatste schot uitstekend waardoor bij het laatste punt Jesse Wennink een voorsprong kende van 5 meter. De Toekomst in de persoon van Laurens Maasland wilde te veel en trok zijn kloot voorlangs waardoor het een schot was van 50 meter. Voor Jesse Wennink een koud kunstje om het punt binnen te halen wat ook geschiedde.

De competitie is ongelofelijk spannend, met uitzondering van Beuningen die fier bovenaan staat, maar wel een puntje heeft laten liggen bij Ons Streven..

De stand na 9 wedstrijden in de hoofdklasse van de NKB.

1. Beuningen 26

2. Ons Streven 15