Jochem Wennink maakt indruk in Ierland.

Bijgewerkt op: 27 sep. 2021

Jochem Wennink van KV de Brink heeft afgelopen zaterdag deelgenomen in de King of the Roads wedstrijd in het Ierse Ballincurrig. Zijn tegenstanders in de halve finale was meervoudig winnaar Thomas Mackle uit Armagh en meervoudig winnaar David Murphy uit Cork.

Jochem begon wat afwachtend aan de wedstrijd, maar bij de no-play line lagen de drie heren nog steeds gelijk. Op het rechte stuk maakte Jochem een kleine fout en kwam hierdoor een schot achter in ‘the big corner’. In het bochtige gedeelte aan het einde van het parcours leverde de jongeman uit Ootmarsum nog een aantal prachtige schoten af. Zijn voorlaatste schot (ruim 250 meter) werd net gepareerd door David Murphy, die op dat moment 5 meter voor lag. Thomas Mackle had de wedstrijd toen al verlaten, omdat hij te ver achter lag.

Het laatste schot van Jochem was niet zuiver genoeg geplaatst en vloog schuin de straat over. Hij passeerde hiermee net niet de finishlijn in 16 schoten. David Murphy plaatste zijn laatste schot iets beter en passeerde de lijn wel in 16 schoten. Hij zal morgen in de finale staan tegenover de winnaar van de andere halve finale die zaterdagmiddag op het programma staat. Deze gaat tussen de Duitse Ralf Look, de man uit Cork, Arthur McDonagh en de winnaar van vorig jaar Gary Daly.

Jochem kan terugkijken op een prachtige wedstrijd onder geweldige omstandigheden. Hij heeft veel complimenten ontvangen over zijn optreden van de Ierse toeschouwers.

bron: Nederlandse Klootschiet Bond.