Klootschietende jeugd schiet uit de slof.

Op zondag 12 februari schoot de jeugd hun zevende competitiewedstrijd. Brink A won overtuigend, Brink B moest toegeven in de topwedstrijd en Brink F gaat door met winnen.

Julian Broekhuis in actie tegen Ons Streven 2023

Brink A, schoot een meer dan goede wedstrijd tegen Ons Streven uit Tilligte. Op verzoek van de carnavalsvierders binnen de teams, begon de wedstrijd al om 09:15 uur. Te vroeg voor toeschouwers, die daardoor een geweldige wedstrijd gemist hebben.

De "matadoren" van de Brink begonnen sterk aan de wedstrijd, strak, perfect en de ideale lijn, hard, geweldige hoek van gooien en teamspirit. Dit alles de gehele wedstrijd kunnen volhouden door een goede concentratie en zelfvertrouwen maakte dat elke periode identiek was. Ons Streven schoot prima maar was gewoonweg niet bij machte om iets in te brengen tegen dit sterke Brinkteam. Eigenlijk was het door het perfecte schieten een saaie wedstrijd en ging de Brink weg met een 0-3 overwinning op zak.

Over twee weken zal het anders gaan tegen medekoploper Vooruitzicht.

Brink B verloor de topwedstrijd van Nooit Gedacht met 2-1. Bij het eerste punt schoot de Brink geweldig en werd er strak gegooid. Met bijna en schotlengte werd dit punt binnengehaald. Het tweede punt tapte Nooit Gedacht uit een ander vaatje en kon de Brink niet bij blijven, deze rond werd verloren met 60 meter. De 3e periode, ging hard om hard, na 5 schoten was het verschil maar 1 meter. Ook na 8 schoten was het nog nagenoeg gelijk, echter de laatste 2 schoten kon Nooit Gedacht weg lopen en werd het een 2-1 nederlaag .

Brink F, blijft maar doorgaan waar ze goed in zijn en dat is winnen. Beuningen F werd aan de zegekar gebonden, maar het ging niet makkelijk. Met een goed schietende Fedde en Wes Oonk en ook Wouter Muntel, Pieter en Wessel Kienhuis bleek Beuningen niet sterk genoeg om het kampioenschap van de Brink jeugd in de weg te staan. Met nog drie wedstrijden te gaan, en 4 punten voorsprong.