KTO Cup junioren 2023

De loting voor de KTO cup junioren heeft de jeugd van de Brink en regerend kampioen in de Hoofdklasse, in de poule met Beuningen en Lattrop Breklenkamp gebracht.

De wedstrijden worden verschoten op

• 8 mei (Beuningen, Brink, Lattrop)

• 15 mei (Brink, Lattrop, Beuningen)

• 22 mei (Lattrop, Beuningen, Brink)

• 5 juni (evt beslissing)

• 19 juni halve finale

• 26 juni halve finale return

• 16 juli finale (bij Steeds Vooruit)

Hieronder het speelschema.

REGLEMENT CUP-WEDSTRIJDEN JUNIOREN

1. Er wordt gespeeld in Cup-klassen: * Junioren: 6 personen per team

2. De wedstrijden worden steeds door de week gespeeld op de door de wedstrijdcommissie (WC) vastgestelde data en tijdstippen. Betrokken verenigingen hoeven geen contact met elkaar op te nemen. In onderling overleg mag de wedstrijd op een ander (vóór het volgende vastgestelde) tijdstip worden gespeeld. PS. dit melden aan de WC.

- Junioren spelen zoveel mogelijk op maandag

3. De aanvangstijd is: om 19.00 uur,

4. Na de loting zijn de deelnemende clubs verplicht om binnen de vastgestelde periode de

thuis- en de uitwedstrijden te spelen, alsook een eventuele beslissingswedstrijd.

5. Na het vaststellen van de speeldag kan een wedstrijd alleen nog door de spelende teams (deelgenoten) in onderling overleg worden afgelast, of gestaakt.

Wordt de wedstrijd gestaakt dan worden de "ligpunten" van de kloten gemarkeerd en wordt de wedstrijd later verder gespeeld vanaf deze punten. Indien echter de wedstrijd nog niet in de tweede helft verkeert wordt deze in z'n geheel overgespeeld.

Wordt de wedstrijd afgelast of gestaakt dan wordt het nieuwe speelmoment 24 uur vooruit

geschoven t.o.v. staking of afgelasting.

6. Met het vaststellen en spelen van de wedstrijden dient men rekening te houden met het

competitieprogramma van de afdeling Dames. Zij spelen vrijwel elke dinsdagavond.

Wedstrijdzaken:

7. Het algemeen baanreglement is van kracht op alle banen, en het verdient aanbeveling,

voor de thuisclub, om het op een goed zichtbare plaats op te hangen bij de baan.

8. De thuiswedstrijd dient op de baan gespeeld te worden waar de betreffende vereniging ook de competitie gespeeld heeft, tenzij de JC/WC het verzoek om op een andere baan te mogen spelen heeft ingewilligd.

9. De thuisclub geeft op de dag van de ontmoeting de uitslag en een kort verslag, door aan de huub.heitkamp@gmail.com en jhm.nijland@hetnet.nl

10. Per wedstrijd is één invaller toegestaan, ongeacht of tijdens de wedstrijd een blessure of ziekte optreedt. Deze invaller hoeft niet vooraf te zijn aangemeld als deelnemer aan de

wedstrijd. Wordt de wedstrijd gestaakt dan kan men, op een andere dag, met een nieuw

team de wedstrijd vervolgen.

11. De thuisspelende ploeg opent de wedstrijd en daarna de volgorde zoals op het

wedstrijdprogramma is aangegeven.

12. De leiders dienen voor de wedstrijd de opstelling op het wedstrijd formulier in te vullen.

13. De wedstrijd wordt aaneengesloten gespeeld over: 4 rondes dus 4 worpen per speler

14. De volgorde van de spelers mag in de 2e, 3e of 4e ronde gewijzigd worden.

15. Alle beslissingswedstrijden worden dit jaar gespeeld op de baan van:

Rossum of Beuningen (volgorde neutraliteit)

16. Er wordt, bij alle wedstrijden, gekeerd zodra alle ploegen de keerlijn zijn gepasseerd.

17. De finale vindt plaats op de baan van Steeds Vooruit in Oldenzaal

1.1. De opbouw van de juniorenteams is als volgt:

Er wordt gespeeld in 3 categorieën, n.l. CUP-, A- en B-klasse.

De junioren mogen slechts 1 keer per wedstrijddag worden opgesteld.

1.2 Per klasse worden de leeftijden van de junioren bij elkaar opgeteld.

CUP-klasse ; totaalleeftijd maximaal 96 jaar.

A-klasse ; totaalleeftijd maximaal 78 jaar, oudste speler maximaal 15 jr. (geb. ’08)

B-klasse ; totaalleeftijd maximaal 60 jaar, oudste speler maximaal 12 jr. (geb. ’11)

De leeftijd wordt bepaald door het jaar waarin de wedstrijden worden gespeeld.

Bijv. 2023 te salderen met het geboortejaar van de speler. Bij meisjes geldt dat hierop per

speelster één jaar in mindering wordt gebracht voor de telling.

1.3 Junioren mogen in alle klassen worden ingezet, met inachtneming van de

totaalleeftijdsgrens en de maximum leeftijdsgrens m.b.t. de A en B-klasse.

(Een juiste invulling van het wedstrijdformulier is erg belangrijk. Als men de pasjes bij de

hand heeft kan zonder veel moeite snel gecontroleerd worden of een leeftijdsgrens niet

wordt overschreden. Tevens zal bij juiste invulling een speler niet 2 keer uitkomen op 1

cup wedstrijddag.)

Opmerkingen:

- De leiding van de wedstrijd is in handen van de deelgenoten. Dit wil zeggen gelijk aan de

competitie, dus voor elkaar leiden. De finale wordt geleid door een neutrale scheidsrechter (geen neutrale stokleggers).

- Afhankelijk van het aantal deelnemende teams per klasse wordt hier met een poule

systeem gewerkt.