KTO Cup voor de jeugd van de Brink

Kampioenen KTO Cup

Zondag 3 juli werd er op de baan van Ons Streven Tilligte de finale gespeeld om de KTO Cup. De Brink mocht het opnemen tegen Ons Streven die dus een thuiswedstrijd speelden.

De Brink liet zien over een geweldige getalenteerd stel schutters te beschikken en heeft de wedstrijd dan ook met 1,5 schot verschil gewonnen.

De wedstrijd gaat over 24 schoten en men schiet met 6 personen die gezamenlijk niet ouder mogen zijn dan 96 jaar (gem. 16 jaar)

Vanaf het losschot van Tim Hendriks tot aan het 5e schot had de Brink een lichte voorsprong.

Ons Streven feliciteert De Brink met een bloemetje

Een aantal mindere schoten aan Brinkzijde bracht Ons Streven weer terug in de wedstrijd en nam zelf brutaal een voorsprong. Op de helft van de wedstrijd, lagen beide teams gelijk. Mik

a Smellink die een uitstekende wedstrijd schoot zette de opmars in en en bij het omlegpunt werd het verschil gemaakt o.a. door een geweldige schot van Cisse Luft, die een voorsprong pakte van 40 meter. Dit gaf de Brink een boost en vanaf toen waren er nog alleen maar goede schoten aan Brinkzijde, Ons Streven liet de moed niet zakken probeerde nog alles uit de kast te halen en misschien daardoor werden ze minder zuiver waardoor de schoten niet de ideale lijn te pakken had. Nederlands kampioen Bill Kottink knalde nog een prima schot eruit en Wessel Broekhuis en Julian Groeneveld deden waarvoor ze geselecteerd werden. Het was Cisse Luft die de genadeklap gaf en met een geweldige uithaal de felbegeerde KTO Cup binnen schoot.

In de voorrondes werd er al duidelijk afgerekend met achtereenvolgens Lemselo en Reutum.