KV de Brink blijft winnen

Brink 1 blijkt ook te sterk voor Noord Berghuizen door goed en geconcentreerd te schieten. Noord Berghuizen bivakkeert momenteel op de laatste plek in de ereklasse en is op eigen baan altijd een lastige tegenstander. Vooraf werd een 0-3 overwinning als verplichting gezien maar het moet altijd nog plaats vinden en dat liet de Brink zien, ondanks het gemis van Bram Steghuis die nog steeds herstellende is van een gebroken rib.

Vanaf het begin in de eerste periode had de Brink de touwtjes in handen, Michel Groeneveld begon de wedstrijd met een voorsprong van 7 meter en bij het tweede schot van Noord Berghuizen dat niet de juiste richting had kon Jesse Wennink door een formidabel schot al een beslissende voorsprong pakken van zo'n 45 meter. De Brink bleef goed geconcentreerd doorschieten en won deze periode eenvoudig met 80 meter voorsprong.

De tweede periode ging het bij Noord Berghuizen mis aan het eind van de baan bij het omlegpunt, daar waar je zou verwachten dat de thuisspelende team de baan goed kent, mislukte het eigenlijk de hele wedstrijd. Half in de naar rechts liggende bocht namen ze te veel risico en schoten ze constant te veel binnendoor waardoor de kloot in het lange gras bleef steken. Steven Groeneveld wist de juiste lijn wel te pakken en ondanks een moeilijke aanloop een geweldig schot te fabriceren. De Brink wist deze periode met 60 meter te winnen.

De derde periode bleven de teams de eerste schoten dicht bij elkaar, weer werd het verschil gemaakt bij het omlegpunt, de Brink pakte 20 meter. Jochem Wennink die een geweldige wedstrijd schoot bouwde de voorsprong uit en het was Jelle Kamphuis die de genadeklap mocht geven en volledige winst naar de Brink toetrok.

De Brink bezet een prima 4e plek in de ereklasse van de Nederlandse Klootschiet Bond.