KV de Brink F, Kampioen!

Het jongste team van KV de Brink is vanmorgen kampioen geworden in de F klasse van de Nederlandse Klootschiet Bond. Na een eenvoudige zege tegen Nooit Gedacht en met nog één wedstrijd te gaan is de voorsprong ruim voldoende om zich tot kampioen te kronen.

De kampioenswedstrijd tegen Nooit Gedacht werd op een waardige manier met super goede schoten overduidelijk beslist.

Het eerste punt wonnen ze met 2 schoten verschil, met name Fedde Oonk en Pieter Kienhuis schoten een beresterke wedstrijd. De tweede ronde ging hetzelfde als de eerste en ook deze werd gewonnen met 2 schoten verschil. Waarbij Wouter Muntel liet zien één van de topschutters te zijn in dit talentvolle team. Dit betekende dat het kampioenschap een feit was.

De derde ronde is er door de succesvolle leiders, Bart Kienhuis en Bennie oude Vrielink de volgorde tactisch aangepast en hierdoor werd het begin wat spannender maar uiteindelijk ging ook dit punt naar de Brink met 2 schoten verschil. Wes Oonk en Wessel Kienhuis waren in deze periode de uitblinkers. Na afloop werd bij club café de Mors de medailles uitgereikt en was er natuurlijk voldoende te eten en drinken voor de kampioenen.

Brink A, wist thuis eenvoudig te winnen van Beuningen met 3-0. De eerste periode ging nog wat stroef maar het kwaliteitsverschil was te groot waardoor er met bijna een schotlengte werd gewonnen. De tweede periode was van een ongekend goed niveau, waarbij elk schot de perfecte lijn had. Deze werd dan ook ruim gewonnen met twee schoten verschil. De derde periode werd zakelijk afgehandeld zelfs na een kleine achterstand, die snel weer teniet werd gedaan door o.a. de man in vorm Wessel Broekhuis. Waardoor de wedstrijd uiteindelijk met een schot voorsprong werd gewonnen. Brink A, nog volop in de race voor het kampioenschap speelt donderdag 6 april de topper tegen Vooruitzicht, naar alle waarschijnlijkheid zal de winnaar van deze wedstrijd kampioen gaan worden. Supporters welkom om een geweldige wedstrijd te zien.

Wil jij ook een keertje weten wat klootschieten is kijk op www.kvdebrink.nl/komklootschieten.nl

274 weergaven0 opmerkingen