KV de Brink had kansen op meer.

De eerste competitiewedstrijd voor het eerste team van KV de Brink is geëindigd in een 3-0 overwinning voor titelkandidaat Tilligte.

De Brink begon de eerste periode niet optimaal. Een aantal schoten waren niet zuiver geplaatst, te hoog aangebracht of beschikten niet over voldoende vaart. Al snel was er in het begin een achterstand die Tilligte door goed schieten verder uit bouwde tot uiteindelijk een schot voorsprong.

De tweede periode met in de gelederen vader en zoon Michel en Steven Groeneveld kwam de Brink beter voor de dag. Tilligte schoot goed en de Brink kon prima meekomen. Halverwege had Tilligte in de enige bocht die behoorlijk afhangt een minder schot waarbij Jelle Kamphuis die een uitstekende wedstrijd schoot gelijk kansen rook en zorgde voor een voorsprong van zo'n 15 meter. Het was vanaf toen stuivertje wisselen en werd er door beide teams goed geschoten. Uiteindelijk moest het laatste schot uitkomst brengen en Marc Luft slaagde er niet in om een achterstand van 7 meter om te buigen. Uiteindelijk was het verschil 5 meter in het voordeel van Tilligte en een 0-2 achterstand stond op het scorebord.

Door in de derde periode geconcentreerd te blijven schieten, was ook deze periode spannend. Meer dan goede schoten door Michel Groeneveld en Jesse Wennink droegen bij aan het verloop van deze wedstrijd. Ook hier weer stuivertje wisselen, echter bij het een na laatste schot had de Brink in de eerder genoemde bewuste bocht het schot iets te veel naar links waardoor Tilligte een onoverbrugbare voorsprong pakte van zo'n 25 meter. Voor topschutter Jochem Wennink die wel een aantal meters goed maakte was dit te gortig en pakte Tilligte uiteindelijk een verdiende 3-0 overwinning.