KV de Brink kampioen TKC Straat competitie

Het seniorenteam van KV de Brink dat deelnam aan de TKC Straat competitie is afgelopen zondag kampioen geworden. Na 7 rondes is het de Brink gelukt iedereen voor te blijven en dat mocht gevierd worden.

Het seizoen begon op 24 september in Weerselo bij KV de Gunne. Met goede moed begon de Brink het seizoen. Het was een lange ronde en er werd vaak geschoten. De Brink won deze wedstrijd echter met 64 schoten, 1 schot minder dan de nummer 2 Oud Ootmarsum 1. De eerste 4 punten dus gelijk in de pocket voor de mannen.  De tweede wedstrijd was een thuiswedstrijd voor de Brink. Een wedstrijd die goed verschoten werd door de Brink, maar helaas kwamen ze met 2 schoten te veel over de streep om ook deze wedstrijd te winnen. Oud Ootmarsum 1 wist deze ronde te winnen met 53 schoten waar de Brink er 55 nodig had.

Toen was het op naar Lattrop-Breklenkamp voor de derde wedstrijd. De strijd tussen Oud Ootmarsum 1 en de Brink bleef zich goed voortzetten. In Lattrop kwam de Brink binnen met een respectabele 57 schoten en 74 meter, echter kwam Oud Ootmarsum ook met 57 schoten over de streep. Zij kwamen alleen maar 21 meter over de streep, dus de Brink won deze wedstrijd weer. Tussenstand voor de titel 11-10 in het voordeel van de Brink. Wedstrijd dag 4 werd verschoten in Oud Ootmarsum, deze wedstrijddag mistte de Brink een aantal spelers, dus er werd veel moeite gedaan om een team bij elkaar te krijgen, uiteindelijk hebben ze een team bij elkaar gesprokkeld en gingen ze naar de Postelhoek voor de start van de wedstrijd. De tegenstander, Lattrop-Breklenkamp, heeft op de mannen gewacht en er kon een mooie wedstrijd vergooid worden. De Brink kwam over de streep met 54 schoten en Lattrop met 61. Oud Ootmarsum 1 won deze wedstrijd met 53 schoten, en kwam dus weer op gelijke hoogte met de Brink, die tweede werd.

Het was bij Nijstad waar de Brink een gaatje kon slaan. Op de parallel weg van Oldenzaal richting Weerselo had de Brink een hele goede wedstrijd gegooid tegen de Veteranen van Oud Ootmarsum (3). Beide teams gooiden goed tegen elkaar op. De Brink kwam zelfs over de streep in 38 schoten. 5 schoten los van de nummer 2 Lattrop-Breklenkamp en zelfs 7 schoten op directe tegenstander Oud Ootmarsum 1. Hierdoor won de Brink deze wedstrijd en nam het 2 punten afstand op de nummer 2. De op een na laatste wedstrijd werd gegooid in Agelo bij Wilskracht. Het lukte de Brink weer om de overwinning te pakken. De Brink gooide deze ronde weer goed, waardoor ze maar liefst met 6 schoten minder dan de nummer 2 Oud Ootmarsum binnenkwamen.

Met nog maar 1 wedstrijd te spelen en het verschil 3 punten kon het bijna niet meer mis gaan voor de Brink. De laatste wedstrijd was te gooien in Hertme. Bij deze wedstrijd zou het eigenlijk zo zijn dat de nummers 1 en 2 tegen elkaar zouden spelen en de nummers 3 en 4. Echter had een schutter van de Brink zich verslapen, waardoor de Brink om 09:42 arriveerde op de wedstrijdbaan. De teams moeten officieel voor 09:45 beginnen, en dat was gelukt, maar helaas was Oud Ootmarsum 1 al vertrokken, dus mocht de Brink alleen op pad. Na een goede ronde gegooid te hebben rondde de Brink haar laatste wedstrijd af met 46 schoten. Dit was 6 schoten minder dan Oud Ootmarsum 1, waardoor het vanaf toen officieel was, KV de Brink is de winnaar van de TKC Straat Competitie!

129 weergaven