KV de Brink laat punten liggen tegen koploper Vooruitzicht

Op een mooie klootschiet zondag mocht de Brink aantreden in Oldenzaal tegen de nummer 1 Vooruitzicht. Met een compleet team ging de Brink de wedstrijd in. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. En dat werd het!

De eerste periode begon gelijk op. De teams waren goed tegen elkaar opgewassen. De eerste paar schoten lagen de Brink en vooruitzicht steeds op een paar meter afstand van elkaar. Het verschil was niet groter dan 10 meter. Helaas kon het niet goed blijven gaan voor de Brink, door een minder schot van de klootschieters uit Ootmarsum nam Vooruitzicht een grotere voorsprong, met nog een schot of 7 te schieten in deze periode was alles nog mogelijk.  De Brink kwam steeds iets dichter bij de staart van Vooruitzicht. Helaas was het aan het eind van de periode niet voldoende om het eerste punt te pakken en was het verschil uiteindelijk een goede 20 meter.

De tweede periode moest het anders. De Brink nam een tactische beslissing om Jochem Wennink het losschot te laten nemen met een goede zekerheid. Dit zorgde ervoor dat de Brink vanaf het eerste schot met een kleine voorsprong begon. Dit bleek zich als maar uit te bereiden en de voorsprong bleef oplopen. Na 6 schoten was het verschil een meter of 10. Dit gaf de Brink goede moed om dit door te zetten. Uiteindelijk na het goed doorschieten van de Brink en de druk die ze op Vooruitzicht hadden gezet, konden ze dit 2e puntje uit het vuur slepen met uiteindelijk, na een goed laatste schot, een voorsprong van 40 meter. Stand 1-1 en nog één periode te spelen.

De derde periode begon met dezelfde tactische beslissing als de vorige, want het bleek goed te werken. Hierdoor nam de Brink in de 3e periode wederom de voorsprong vanaf het eerste schot. Door een minder schot van Vooruitzicht werd die voorsprong na 3 schoten zelfs uitgebreid naar 40 meter. Echter gaf Vooruitzicht niet op en kroop elk schot steeds iets dichter bij. Na 6 schoten hadden ze het gat verkleind naar een kleine 15 meter. Schot 9 was het allesbepalende schot voor de mannen uit Oldenzaal. Op deze kanonskogel had de Brink geen antwoord en ging het van een 10 meter voorsprong naar een 10 meter achterstand. Nog steeds geen man over boord, maar het werd een lastig verhaal. Met nog 3 schoten te verschieten, moest de Brink alles op alles zetten om het 3e punt over de streep te trekken. De twee schoten hierna waren goed, maar niet optimaal, dus Vooruitzicht kon de voorsprong uitbreiden naar 35 meter. Deze afstand was helaas te groot om het nog recht te trekken en Vooruitzicht pakte het 3e en laatste punt.

Met een 2-1 uitslag is De Brink natuurlijk niet tevreden, maar ze krijgen deze tegenstander over twee weken op bezoek in eigen huis wegens een inhaalwedstrijd. Op de eigen baan krijgt de Brink een herkansing tegen Vooruitzicht. De strijd voor het kampioenschap is met 7 punten verschil lastig, maar zeker niet onhaalbaar.

77 weergaven0 opmerkingen