KV de Brink pakt een punt tegen Oud Ootmarsum

De 10e competitie wedstrijd van de Landelijke Veld Competitie heeft KV de Brink één punt opgeleverd tegen Oud Ootmarsum.

Zonder metslepper Jan Hunder, begon Oud Ootmarsum goed aan de wedstrijd, waar de Brink het bij het tweede schot al liet liggen. Hetgeen vaker voorkomt deze competitie.

Continue tegen een achterstand aan hikken, en telkens bij cruciale punten minder goed weg kwam, dan tegenstander Oud Ootmarsum. Het resulteerde al snel tot verlies van het eerste punt. De tweede periode ging lang gelijk op Oud Ootmarsum had wel de regie over de wedstrijd en dwong daarbij ook het geluk aan hun zijde, op de bevroren baan van de Brink.

Twee schoten voor het einde lagen beide teams binnen twee meter van elkaar, bij de bocht van Hams. Tim Hendriks schoot met een gigantische uithaal over de bocht en zijn kloot pakte de ideale lijn. Hierop bleef Oud Ootmarsum enkele meters achter en mocht het laatste schot de uitkomst brengen. Hierin faalde de Brink en was het tweede punt ook voor de bezoekers.

De derde periode zou en moest voor de Brink zijn en ze gingen dan ook voortvarend van start. Prima schoten waarbij Oud Ootmarsum behoorlijk achterbleef. De Brink verzamelde dan ook al snel een mooie voorsprong en lag 5 schoten voor het einde al op een schot voorsprong. Een aantal schoten had de Brink pech of nam iets teveel risico op de harde baan waardoor de voorsprong slonk tot uiteindelijk 60 meter. Het was de prima schietende Tim Hendriks die dit puntje mocht binnen halen.

De Brink staat nu op een 5e plaats maar zal iedere wedstrijd moeten blijven vechten, want nummer 8 en laatst Steeds Vooruit uit Oldenzaal staat maar twee punten achter. Nog vier wedstrijden te gaan in deze spannende competitie.