KV de Brink pakt na lange tijd weer volle buit tegen Lemselo

KV de Brink heeft afgelopen zondag de wedstrijd tegen Lemselo ingehaald. De Brink had beroep gedaan op EK-ganger Cisse Luft wegens afwezigheden van een aantal schutters. Het was mooi weer en de baan lag er weer netjes bij, alleen bij het losschot liep alles nog niet echt geweldig.

Zoals standaard bij aanwezigheid mocht Michel Groeneveld zich opmaken voor het losschot. Op het begin van de baan was het nog erg nat, dus het was zwaar schieten. Het schot van Michel nam de perfecte lijn, echter kwam de kloot van de schutter van Lemselo niks tegen en hobbelde hier voorbij. Het bleef ook niet bij die kleine achterstand, Lemselo kreeg het voor elkaar om deze schot na schot uit te bereiden. Lemselo bleef goed doorschieten en had een comfortabele voorsprong. Beide teams waren het keerpunt voorbij en Lemselo had een grote voorsprong. Ze hadden beide nog 3 schoten tegoed. Met het schot naar de bocht toe kwam Lemselo op een betere positie te liggen ten opzichte van de Brink. Steven Groeneveld moest dus strak door de bocht gooien. Dit ging niet over de baan, maar uiteindelijk over het pad. Mede hierdoor, en een minder schot van Lemselo nam de Brink de voorsprong met nog 1 schot te gaan. En dat was een koud kunstje voor Jochem Wennink, wie het eerste punt binnen schoot.

Na het cadeautje van de eerste ronde moest de Brink aanzetten om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Vanaf het eerste schot gebeurde dit ook. De Brink nam een kleine voorsprong en zette de druk er volledig op. Deze voorsprong bleef door het goede schieten van de mannen steeds verder oplopen. Het verschil met de eerste ronde is heel groot, de manier van gooien en de druk die de Brink erop legt. De voorsprong bleef als maar groter worden naar mate de ronde tot een conclusie kwam. Lemselo had nog één shot en lagen niet op een gunstige plek. Hierdoor namen ze het risico om ook over het pad te gaan gooien. Dit liep goed af voor de bezoekers, echter lag de Brink veel beter voor de bocht, ze konden effectief weer rechtdoor schieten, en dus kon Tim Hendriks het tweede punt binnenhalen.

Het derde en laatste punt was wat spannender. Lemselo begon de smaak weer te pakken te krijgen. Ze lagen na de eerste twee schoten op een kleine voorsprong van 5 meter. Deze afstand werd weer gelijk geschoten door een aantal goede schoten van de Brink. Hierdoor nam de Brink na een aantal schoten ook weer de leiding over.  Lemselo bleef een lange tijd goed aanhaken en de teams bleven dicht bij elkaar. Het laatste schot werd geschoten bovenop bij het huisje. Lemselo lag een meter of 10 voor de weg en de Brink ongeveer 5 meter achter de weg. Lemselo had dus een kleine achterstand goed te maken. Het laatste schot van Lemselo was een raket, hij nam veel snelheid mee en rolde de berg af. Het punt was nog niet binnen voor de Brink, maar Jochem had een goed schot en kon het laatste punt ook over de streep trekken.

32 weergaven0 opmerkingen