KV de Brink pakt punt van sterk Mander

Michel Groeneveld in actie tegen Mander.

De 11e competitiewedstrijd, KV de Brink tegen Mander is uitgelopen in een 1-2 voor de bezoekers.

Na een lange periode was de Brink weer helemaal compleet, na een langslepende elleboog blessure van Michel Groeneveld. De mooi gelegen Brinkbaan lag er mooi bij ondanks de regen van de laatste tijd.

Vanaf het begin begon Mander sterk aan de wedstrijd, bij elk schot verruimden ze de voorsprong. Met name Robert Meijer was in topvorm bij de schutters uit Mander. Aan het eind van deze periode liet Mander de teugels vieren en kon de Brink nog een klein beetje achterstand inhalen maar verloren met een verschil van een kleine 60 meter.

De tweede periode waren beide teams meer aan elkaar gewaagd, Jelle Kamphuis schoot strak en gedurende deze periode waren beide teams aan elkaar gewaagd. Halverwege liet de Brink kleine steekjes vallen, waardoor het tactische spel niet ten uitvoer kwam bij de Brink. Mander won uiteindelijk gemakkelijk met 40 meter.

Vanaf de start van de derde periode legde de Brink de druk erop bij Mander. Goede schoten van Steven en papa Michel Groeneveld zorgde ervoor dat de Brink een voorsprong pakte van 40 meter. Een plotselinge afzwaaier maakte dat de voorsprong weer slonk. Door goed te blijven schieten en vertrouwen houden nam de Brink weer de leiding in deze periode. Het laatste schot mocht Jochem Wennink beginnen met 6 meter achterstand, en zijn schot was subliem, waar Mander niet bij machte was om hier bij te komen. Een terechte 1-2 uitslag was het resultaat van deze mooie wedstrijd.