KV de Brink verliest in eigen huis van koploper Vooruitzicht

Na de competitiewedstrijd van 2 weken terug in Oldenzaal mocht de Brink afgelopen zondag het opnieuw opnemen tegen de koploper Vooruitzicht. De Brink miste echter een aantal spelers, waardoor Mika Smellink uit Brink A2 zijn debuut mocht maken. De teams konden goed tegen elkaar op schieten in de wedstrijd in Oldenzaal, dus het beloofde wederom een spannende wedstrijd te worden.

De baan heeft betere dagen gezien, hierdoor kwam het los schot bij beide teams niet verder dan 52 meter, waar hij op een goede dag wel twee keer zo ver kan gaan. De Brink pakte de kleine voorsprong aan het begin van de periode. Het verschil bleef echter steeds binnen de 5 meter. Door het goede schieten van beide teams bleef het spannend. Onder aan de baan na het keerpunt mocht het laatste schot van de periode geschoten worden en door een goed schot van de jeugdspeler had de Brink een voorsprong van 10 meter. Een voorsprong wat Jochem Wennink niet meer uit handen gaf. Met een perfect schot liep het verschil uiteindelijk nog op naar 35 meter. 1-0 voor de Brink.

De tweede periode begon hetzelfde als de eerste, de Brink nam de vroege voorsprong en bleef deze met elk schot uitbreiden. Vooruitzicht moest wat meer risico nemen en boven op de baan werd er gegokt om de kloot op straat te laten vallen zodat hij meer vaart kan krijgen. Dit lukte door de schutter uit Oldenzaal en het schot was perfect, echter maakte dit niks uit voor Marc Luft en lag zelf ook een perfect schot neer waardoor de afstand nog groter werd. Het laatste schot mocht geburen bij het hokje boven op de baan. Vooruitzicht had een goed schot, maar dit was zeker haalbaar voor de schutter van de Brink. Helaas kon het niet goed blijven gaan. Dezelfde gok werd gemaakt om de kloot op de straat te gooien, helaas klapte de kloot de verkeerde kant op en ging deze het weiland in. Door deze pech was het punt verloren. 1-1.

De laatste periode moest wederom alles op alles voor de Brink. Maar het verloren punt bleef de schutters achterna zitten. Er werd wederom goed geschoten van beide teams. De Brink had ook deze periode weer de voorsprong te pakken in de beginfase. Echter deze keer ging het iets eerder in de ronde mis. Het vierde schot was te scherp in de bocht en er werd veel meters verloren aan de kant van de Brink. Normaal gesproken met hoe de baan erbij lag moet de tegenstander een klein foutje maken voor de Brink om nog terug te komen. De afstand tussen beide ploegen varieerde enorm, het ene schot kwam de Brink weer dichterbij en het andere schot nam Vooruitzicht afstand. Het op een na laatste schot was perfect van Vooruitzicht en hier pakten ze een voorsprong zo groot dat de Brink er niet meer tegen kon schieten. De laatste periode werd verloren met een verschil van zo’n 40 meter. Een 1-2 eindstand.

Met dit verlies staat de Brink nu op een 4e plek met 18 punten, 2 punten achter de nummer 2, maar het kampioenschap lijkt wel heel ver gezocht met de 8 punten achterstand op Vooruitzicht. Over 2 weken is het Pasen, dus er wordt niet geschoten, maar over 4 weken mag de Brink op bezoek bij Lattrop Breklenkamp.