KV de Brink verliest tegen Noord Berghuizen.

Kv de Brink heeft zichzelf te kort gedaan door in een slechte wedstrijd te verliezen met 1-2 van nummer laatst Noord Berghuizen.

KV de Brink nog steeds zonder vaste waarde Michel Groeneveld begon in de eerste periode gelijk al niet goed en na twee schoten was er al een achterstand van 25 meter. Na een aantal goede schoten aan de kant van de Brink was er een kleine voorsprong. Maar aan beide kanten ook van Noord Berghuizen werd er niet goed geschoten, hierdoor bleef het ongekend spannend. Bij het omlegpunt kon de Brink een belangrijke voorsprong opbouwen maar pakte deze kans niet. Een goed schot van Jochem Wennink gaf Marc Luft bij het laatste schot een voorspong van 10 meter wat voldoende bleek om het eerste puntje te pakken.

Jesse Wennink in actie (archief foto)

In de tweede periode was het niveau van de wedstrijd nog steeds belabberd en werden alle obstakels van de baan geraakt, van een boom tot een paaltje en zelfs op de rechte gedeeltes was het blijkbaar moeilijk om de kloot op de baan te houden. Het was uiteindelijk Noord Berghuizen wat iets minder slecht schoot en het puntje pakte.

Dan denk je in de derde periode dat de Brink voldoende wakker geschud is en hun prima plek op de ranglijst wil bevestigen. Echter deze gehele periode was het niveau niet veel beter. Tot twee schoten voor het einde lag de Brink op een voorsprong van 20 meter, maar door in de laatste twee schoten een kloot te hoog te gooien en een kloot over het ruwe gedeelte van de baan te laten lopen ging Noord Berghuizen er vandoor met de winst en stond er een 1-2 uitslag op het scorebord.

Hierdoor is de Brink afgezakt naar een 5e plaats en heeft Noord Berghuizen nog kans op klasse behoud.

Steven Groeneveld (archief foto)