KV de Brink verliest van Steeds Vooruit

KV de Brink heeft slechte zaken gedaan tegen Steeds Vooruit uit Oldenzaal en kan degradatie bijna niet meer ontlopen.

Steeds Vooruit die de laatste tijd in topvorm verkeerd was zondagochtend in Oldenzaal, ook in goede doen. Vanaf het begin van de wedstrijd hadden zij het initiatief in handen. KV de Brink schoot een fatsoenlijke wedstrijd maar was gewoonweg niet goed genoeg tegen het ontketende Steeds Vooruit. De eerste periode moest het laatste schot de beslissing brengen maar tegen Ivo Egbers die werkelijk een formidabele wedstrijd schoot was geen kruid gewassen en deze ging dan ook met 30 meter naar de mannen uit Oldenzaal. In de tweede periode had de thuisploeg de touwtjes in handen, namen gelijk een comfortabele voorsprong maar de Brink met goede schoten van Jelle Kamphuis en Tim Hendriks maakten het toch weer spannend. Aan het einde van deze periode was het toch weer Steeds Vooruit die de wedstrijd naar zich toetrok en met 40 meter wist te winnen. Tijdens de wedstrijd kwam het bericht uit Noord Deurningen dat mede degradatiekandidaat Nooit Gedacht met 2-1 had gewonnen van nummer twee Ons Streven, een onwaarschijnlijke overwinning. Dit alles maakte het dat de moed bij de Brink een klein beetje weg zakte. Waardoor het voor Steeds Vooruit in de derde periode een peulenschilletje was om deze periode en dus de wedstrijd met 3-0 te winnen.

De Brink wacht nog één wedstrijd, thuis tegen Nooit Gedacht die drie punten voorstaat, dus alleen een 3-0 overwinning, kan een gelijke stand onderin de hoofdklasse brengen. Als dat lukt zal er een beslissing wedstrijd moeten komen....