KV de Brink verslaat Mander

Zondag stond de wedstrijd tussen nummer drie, Mander en nummer 4 KV de Brink op het programma. Een ware subtopper op een vochtige baan, maar ontdaan van al het blad en goed om op te schieten.

Beide teams begonnen de wedstrijd met goede losschoten, Mander pakte de volgende 2 schoten een lichte voorsprong van een paar meter. Het vierde schot van Mander was geweldig en pakten ze een riante voorsprong van zo'n 40 meter. De Brink liet steekjes vallen en forceerde te veel waardoor enkele schoten onder niveau waren. Mander schoot goed verder en wonnen uiteindelijk met 60 meter.

De tweede periode was spannender en schoten beide teams goed. Het schot van Bram Steghuis die kwam te vallen, en daarbij een gebroken rib opliep, gaf Mander wederom een voorsprong. De Brink bleef goed doorschieten en zorgde voor voldoende druk bij Mander die daardoor een aantal mindere schoten produceerde. Tactisch en goed doordacht wist de Brink de juiste personen op de goede plek te zetten en dat resulteerde in een ruime voorsprong die bij het laatste schot door Michel Groeneveld verzilverd werd en de stand naar 1-1 bracht.

De derde periode bleef de Brink het hoge niveau vast houden, elke mogelijkheid werd aangegrepen door beide partijen om de voorsprong te pakken die nimmer groot was. Bij het omlegpunt had Mander enkele te breed geplaatste schoten waar de Brink dankbaar gebruik van maakte. Jelle Kamphuis die wederom een geweldige wedstrijd schoot pakte een beslissende voorsprong en het waren de gebroeders Wennink die het ogenschijnlijk makkelijke klusje, toch met veel moeite klaarden en deze periode met een 7 tal meters voorsprong wist te winnen.

Een mooie 2-1 overwinning van het jonge Brink team dat op dit moment in topvorm is.

Jochem Wennink bij het laatste schot tegen Mander.