Tim Hendriks klaar voor, Youth International Triple Crown.

Tim Hendriks aan de start

Wederom gaat er een lid van KV de Brink klootschieten in Ierland, Tim Hendriks zal samen met Britt Rolink van KV Beuningen meedoen om de Triple Crown. De wedstrijd start zondag 25 september 12:30 uur Nederlandse tijd. (11:30 uur Ierse tijd)

In 2021 zijn de Nederlandse selectiewedstrijden gestart voor het EK 2022 in Duitsland. Nadat Tim de selectie op straat als winnaar van de Nederlandse selectie afsloot, zou hij mogen meedoen aan de Triple Crown in Ierland, mits een Nederlandse schutter tijdens het EK het podium zou behalen, zou die naar de wedstrijd in Ierland gaan. Niemand behaalde het podium maar Julian Broekhuis van de Brink was wel heel dichtbij, hij kwam 8 meter tekort. Dit betekende, dat Tim mocht gaan!

Tim is een talent met wilskracht en doorzettingsvermogen dat alles bij elkaar maakt hem een complete klootschieter. Hij staat bekend als een trainingsbeest en heeft het klootschieten echt op plek één gezet. Mede dankzij zijn leider Jan Veenhuis die hem met raad en daad bijstaat, tijdens de vele trainingen en evenzovele wedstrijden. Deze wedstrijd is een bekroning voor hen beiden.

Tim zal niet alleen zijn, een stel fanatieke supporters zijn mee om hem aan te moedigen en de sfeer van deze bijzondere wedstrijden mee te maken.

Aankomend weekend wordt er geschoten om diverse titels in het Ierse Cork. Tim zal samen met Britt Rolink een duo wedstrijd schieten om de Proto-Mark Technologies Youth International Triple Crown, tegen Paddy O'Donnell/Rachel Kingston (Ireland) vs Tim Hendriks/Britt Rolink (Netherlands) vs Aaron Heinen/Imke Hiljegerdes (Germany). Leuk detail is dat neef Jochem Wennink deze in 2016 heeft gewonnen)

Tim en supporters

Tim heeft dit jaar sportief gezien een topjaar, zo heeft hij op het EK de 11e plek behaald met zetten, werd hij 10e op straat, Nederlands kampioen op straat en zetten, en allround kampioen, met zijn succesvolle team wist hij de KTO cup te winnen en daarnaast wist hij nog meer eremetaal te pakken, binnen de afdeling van de TKC.

Meer nederlandse schutters zijn in Ierland aanwezig, zo is Bas Senger die in de halve finale van de King of the Road wedstrijd mag aantreden tegen James o Donovan en Thomas Mackle beiden uit Ierland. Verder komen Silke Tulk, Sophie Koebrugge, en Lindsay Leussink in actie.

De (jeugd) leden van KV de Brink gaan de wedstrijd zondag om 12:30 uur live volgen, bij café en cafetaria de Mors, op een groot scherm via de facebookpagina https://www.facebook.com/roadbowlsinireland

205 weergaven0 opmerkingen