Wes Oonk kampioen veld van de TKC.

Zondag stonden de persoonlijke wedstrijden op veld en zetten op het programma van de jeugd. Tevens dienen deze wedstrijden voor selectie voor het NK.

Wes Oonk van KV de Brink liet zien over uitzonderlijk talent te beschikken en wist de eerste prijs te winnen door de 400 meter op veld als enige in 7 schoten en 11,65 meter te overbruggen. Nummer drie was een prooi voor Wessel Kienhuis, die in 8 schoten en 23,55 meter de afstand wist te overbruggen. Fedde Oonk behaalde een vierde plaats. Pieter Kienhuis was goed voor de negende plaats en Savier van der Maas pakte een uitstekende 10e plaats als debutant. Bij het zetten pakte Wessel Kienhuis nog een mooie 3e plek mee met een afstand van 25,10 meter. Super prestatie van de jongens.

In categorie 4, de oudste jeugd, werd er geschoten op de mooie Brinkbaan onder leiding van Jochem Wennink verliep deze wedstrijd vlekkeloos.

Op het veld behaalde Bill Kottink een 2e plaats door de 550 meter in 9 schoten en 67,20 meter te overbruggen. 1,80 meter achter kampioen Leon Heerink van KV Oud Ootmarsum. Cisse Luft pakte een prima 3e plek in 9 schoten en 44,90 meter.

Het zetten, altijd een ondergewaardeerd onderdeel , wist Mika Smellink een 2e plek te bemachtigen met een afstand van 49,30 meter, 65 centimeter achter winnaar Bart Lucas van Hertme, en was het wederom Bill Kottink die de 3e plek behaalde met 48,77 meter.

Al met al goede prestaties van de jeugd van KV de Brink en wederom een grote deelname voor het komende NK op 9 juni.

66 weergaven0 opmerkingen